کاروان اسکی کشورمان علیرغم وجود برخی ناهماهنگی ها در ابتدای ورود به دهکده بازی های المپیک زمستانی سوچی از میزبانی روس ها رضایت کامل دارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرانجام پس از روزها  تلاش در لیگ های بین المللی اسکی ، 5 سهمیه المپیکی کشورمان در بیست و دومین دوره المپیک زمستانی مشخص شدند و کاروان کشورمان به سوچی اعزام شد تا دهمین تجربه خود را در این رقابت ها محک بزند.
 
رقابتی که برترین های سراسر دنیا را در خود جای داده است و حتی حفظ رکورد های قبلی در آن بسیار دشوار است اما نمایندگان اسکی کشورمان امید و انگیزه زیادی برای ارتقای جایگاه خود دارد.
 
پیام نظر مدیر روابط عمومی فدراسیون اسکی که برای سومین بار است به عنوان خبرنگار این رقابتها را تجربه می کند میزبانی المپیک زمستانی سوچی را یکی از بزرگترین میزبانی های تاریخ المپیک می داند.البته به عقیده وی برخی ناهماهنگی ها نیز به خصوص در روزهای ابتدایی ورود کاروان اعزامی کشورمان به دهکده بازی ها رخ داد.
 
علت عدم شرکت در مسابقات سرعتی اسکی صحرانوردی چه بود؟
 
در حالی که کمیته برگزاری مسابقات المپیک اجازه انتخاب 2 رشته استقامتی و سرعتی را برای اسکی بازان ایرانی داده بود،مصطفی میر هاشمی تصمیم گرفت اسکی بازان ایران تنها در رشته استقامتی شرکت کنند.
 
علت چنین تصمیمی این بود که سرمربی المپین ها قصد دارد تا نتیجه ای همراه با ارتقا در این دوره از المپیک کسب کنیم و اسکی بازان ایران تسلط بیشتری روی بخش استقامتی نسبت به سرعتی دارند و بنابراین در رشته 10 کیلومتر و 15 کیلومتر اسکی می کنند.
 
فرزانه رضا سلطانی و سید ستار صید دو نماینده اسکی صحرانوردی در المپیک زمستانی سوچی هستند.
 
وضعیت اسکان و تغذیه کاروان اسکی در سوچی
 
پیام نظر می گوید:وضعیت اسکی بازان ایران در سوچی بسیار عالی است.اسکی بازان کشورمان در یک طبقه از آپارتمان محل اسکان ورزشکاران حضور دارند.همچنین غذای حلال مناسب با ذائقه ایرانی ها در سوچی موجود است و در این خصوص هیچ مشکلی مشاهده نمی شود.
 
رفت و آمد ورزشکاران با ماشین پلمپ شده
 
وضعیت تمرینات و رفت و آمد ورزشکاران نیز در سوچی بسیار مطلوب است.البته آنچه در این دوره از المپیک بسیار پررنگ تر است مسائل امنیتی می باشد.به عنوان مثال ماشین ورزشکاران به محض سوار شدن آنها به صورت کامل پلمپ می شود تا آنها در شرایط کاملا امنیتی به محل تمرینات برسند.
 
المپیک 2014 سوچی با توریست نسبتا کمتر
 
نظر که سابقه حضور در 2 المپیک قبلی را نیز داشته است معتقد است توریست ها در این دوره از مسابقات نسبت به ادوار گذشته کمتر است:علاوه بر مسائل شدید امنیتی که یکی از تفاوت های این دوره از المپیک زمستانی با سایر دوره هاست،شمار توریست ها نیز در سوچی کمتر از ادوار قبلی است.
البته شاید بتوان این قضیه را به اولین میزبانی روسیه مربوط دانست.طبیعی است که میزبانی در یک کشور اروپایی با استقبال بیشتری از جانب علاقه مندان و توریست ها همراه خواهد بود.
 
هوای سوچی آفتابی / برف سوچی عالی
 
هوای سوچی در همین هفته ابتدایی بازی ها بسیار عالی است.هم از لحاظ درجه هوا و هم آفتابی بودن این بندر محل مناسب و رویایی برای برگزاری رقابت های زمستانی شده است.
 
برف پیست های تمرینی سوچی نیز بسیار عالی است و اسکی بازان تمام تمرینات خود را به کار می بندند تا بهترین عملکرد را در این بازی ها داشته باشند.
 
فرصت زیاد نمایندگان آلپاین برای تمرین بیشتر در سوچی
 
یکی از شانس های خوب ما در این دوره از بازی ها برنامه مسابقات برای رشته آلپاین است.اسکی بازان کشورمان در رشته آلپاین فرصت خوبی دارند تا در برف سوچی تمرین کنند.
 
رقابت های آن ها در روزهای پایانی این دوره از المپیک اس و حدود 10 روز تمرین می تواند آنها را آماده تر کند.
/2759/